"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas MB Johor ‘hampir pasti’ bertanding Tanjung Piai

FMT Reporters
PETALING JAYA
: Bekas menteri besar Johor Khaled Nordin hampir pasti dinamakan sebagai calon Barisan Nasional pada pilihan raya kecil Tanjung Piai, pertama kali seorang calon bukan MCA akan bertanding di kerusi Parlimen itu.

Suruhanjaya Pilihan Raya hari ini mengumumkan 16 Nov sebagai hari mengundi bagi Tanjung Piai, yang kosong selepas kematian Md Farid Md Rafik dari PPBM bulan lepas.

Sumber Umno memberitahu FMT bahawa Khaled, yang juga naib presiden Umno, dapat “restu” daripada pimpinan tertinggi parti untuk mewakili BN.

Pada Sabtu, 88 ketua bahagian Umno meluluskan resolusi menuntut BN memilih calon daripada parti mereka.

“Kerusi MCA itu terlalu lama sedangkan kita mempunyai majoriti Melayu di kawasan itu,” kata Ketua Umno Tanjung Piai Jefridin Atan kepada FMT.

Tanjung Piai pernah menjadi medan tempur antara MCA dan DAP tetapi DAP beri laluan kepada PPBM pada pilihan raya umum lepas.

Farid menang kerusi itu dengan majoriti 524 undi. Penyandang, Wee Jeck Seng dari MCA, meraih 20,731 undi dan Nordin Othman dari PAS dapat 2,962 undi.

Sebanyak 57% pengundi di Tanjung Piai adalah Melayu, diikuti Cina (42%), dan India (1%).

Khaled ketika dihubungi nafi dia calon yang disebut-sebut akan bertanding.

“Bukan, calon tempatan,” katanya dalam pesanan teks.

Tiada ulasan: