"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pertembungan antara Muhyiddin dan Tun Mahathir semakin hangat: Muhyiddin pecat Marzuki dari Setiausaha Agung Bersatu

BORHAN AHMAD
Tan Sri Muhyiddin Yassin memecat Datuk Wira Marzuki Yahya dari menjadi Setiausaha Agung Bersatu berkuatkuasa serta merta.

Pemecatan itu dibuat melalui satu surat bertarikh 18 Mac 2020 yang ditujukan kepada Marzuki.

Pemecatan ini dibuat ketika negara sedang berhadapan dengan ancaman Covid-19.

Ia dipercayai ekoran pertembungan antara kumpulan yang menyokong Muhyiddin sebagai presiden dan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi Bersatu.

Marzuki adalah penyokong kuat kepada Tun Mahathir.

Dalam penamaan calon pimpinan Bersatu baru-baru ini, hanya nama Tun Mahathir dicalonkan sebagai Pengerusi Bersatu namun Muhyiddin dicabar oleh dua calon lain termasuk Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Tiada ulasan: