"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maszlee Malik pun ke laut juga?

Maszlee dilantik pengerusi jawatankuasa penasihat Mara Corp

Ahli Parlimen Simpang Renggam Maszlee Malik telah dilantik sebagai pengerusi jawatankuasa penasihat Mara Corp.

Jawatankuasa itu turut merangkumi wakil rakyat Paya Rumput, Rafiq Naizamohideen.

Pelantikan tersebut diumumkan oleh Menteri Pembangunan Luar Bandar, Abd Latiff Ahmad.

Mara Corp adalah cabang pelaburan Majlis Amanah Rakyat (Mara), yang diterajui oleh Ahli Parlimen Beaufort, Azizah Mohd Dun.

Keempat-empat mereka adalah ahli politik yang mewakili parti Bersatu.

Abd Latiff sebelum ini menamakan 12 anggota jawatankuasa itu, yang turut merangkumi ahli jawatankuasa pusat PAS Zainal Abidin Kidam dan ahli majlis tertinggi Umno Md Alwi Che Ahmad.

"Pihak kementerian yakin kesemua ahli majlis Mara yang dilantik mempunyai ketokohan, keupayaan, kepakaran dan pengalaman yang luas serta menjiwai semangat perjuangan Mara dalam membangunkan Bumiputera," katanya yang dipetik oleh Astro Awani.

Sementara itu, Latiff juga melantik presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) Abdul Halim Mansor sebagai pengerusi Giatmara.

Tiada ulasan: