"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz Ismail Kamus sudah 10 hari di ICU HKL

ARIF ATAN

Antara buku tulisan perunding motivasi dan pendakwah bebas, Datuk Ismail Kamus.

Pendakwah terkenal, Datuk Ustaz Ismail Kamus difahamkan telah dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur (HKL) sejak 26 April lalu.

Mesej anaknya, Ustaz Firdaus yang tular sejak malam tadi memberitahu tekanan darah rendah dan jantung bekas Adun Gombak Setia (1999 hingga 2004) itu juga dalam keadaan lemah.

“Sekarang pun saya bersama-sama ayahanda di HKL. Mohon doakan ayahanda saya sihat seperti sediakala.

“Mudah-mudahan dimaqbulkan sempena bulan Ramadan yang penuh barakah ini,” katanya.

Ustaz Ismail, 72, yang merupakan pengasas dan penasihat Persatuan Perubatan Islam Darussalam Malaysia pernah menjalani pembedahan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) pada 9 Mei tahun lalu.

Berita palsu juga tersebar tahun lepas kononnya bekas pakar rujuk Bahagian Hal Ehwal Islam (BAHEIS) Pusat Islam itu meninggal dunia.

Walau bagaimanapun, gambar Ustaz Ismail yang terlantar itu telah disalah guna pihak tidak bertangggungjawab.

Pada ketika itu, beliau seperti disahkan Pengerusi Pusat Rawatan Islam Darussalam Malaysia Ustaz Abdul Manaf sedang berehat selepas bateri dimasukkan ke dalam jantung.

Tiada ulasan: