"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri Keselamatan gagal jarak jarak, tidak pakai pelitup muka

FAZLI RADZI

Menteri Keselamatan gagal jarak jarak, tidak pakai pelitup muka

Hampir setiap hari Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengadakan sidang media memaklumkan jumlah kes pelbagai kesalahan mengingkari arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Namun, Menteri Kanan (Keselamatan) itu sendiri dilihat gagal mematuhi arahan penjarakan fizikal dan berkumpul tanpa memakai pelitup muka.

Kesalahan itu dikesan daripada dua gambar yang tular memperlihatkan Ahli Parlimen Bera berkenaan hadir dalam satu pertemuan di Melaka kelmarin.

Selain dua kesalahan itu, kerajaan turut menyenaraikan aktiviti pusat hiburan, rentas negeri atau daerah PKP Bersyarat (PKPB) tanpa kebenaran dan gagal menyediakan peralatan merekod butiran pelanggan sebagai antara kesalahan ingkar arahan PKP.

Kelmarin, Ismail yang juga Naib Presiden Umno mengumumkan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah menahan 648 individu kerana didapati melakukan kesalahan mengingkari arahan PKP.

Jelasnya, daripada jumlah itu seramai 594 individu dikenakan dikompaun manakala 54 individu lagi direman.

Tiada ulasan: