"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Ada baik PM letak jawatan, serah negara kepada yang lebih mampu’

ZOLKHARNAIN ABIDIN

Perdana Menteri dan pasukan Kabinetnya sudah habis tenaga untuk mengendalikan pandemik Covid-19. Idea pun sudah kering.

Menteri Kesihatan tidak kelihatan lagi. Kita pun tidak tahu dia dan dua timbalannya sedang buat apa dan berada di gua mana.

Kerajaan kita ibarat pesawat tanpa pemandu, hanya bergantung kepada pemanduan automatik. Berserah kepada nasib, sabut atau batu.

Orang ramai tidak tahu nak buat apa-apa kecuali pakai pelitup muka, picit pembasmi kuman, periksa suhu badan dan berjalan jauh-jauh.

Harga barang mencanak naik, peluang pekerjaan menguncup, sekolah dan universiti entah selamat atau tidak untuk beroperasi. Masjid masih kelam-kabut.

Saya rasa, atas rasa tanggungjawab kepada negara dan rakyat, tidak salah dan ada baiknya PM letak jawatan. Serahkan negara kepada juruterbang baru yang lebih berkemampuan.

Itu pun jika PM dan semua menteri yang ada sayangkan negara dan rakyat.

Jika tidak, kami rakyat jelata hanya mampu berkata, “Pergi mampuslah dengan pengkhianat!”

Tiada ulasan: