"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Annuar dipecat dari Setiausaha Agung BN

FAZLI RADZI

Selepas menegaskan sedia dipecat, Tan Sri Annuar Musa difahamkan dipecat oleh Barisan Nasional (BN) hari ini sebagai Setiausaha Agung.

Menurut sumber, pemecatan itu diputuskan selepas kepimpinan mendapati pandangan Menteri Wilayah Persekutuan itu tidak selari dengan parti gabungan parti itu, Umno.

Annuar yang juga Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno dikatakan gagal mengetuai parti dalam hal berkaitan dengan Perikatan Nasional (PN) dan Muafakat Nasional (MN).

Ahli Parlimen Ketereh berkenaan sebelum ini dikenali lantang mengkritik isu penyatuan Melayu dan Islam.

Annuar juga dianggap oleh akar umbi Umno menjadi tali barut dan jurucakap Parti Peribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Bahkan sebelum ini, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi secara terbuka menegur Annuar supaya tidak mendahului presiden parti dalam isu dasar taktikal atau bertindak sebagai ketua penerangan parti lain.

Tiada ulasan: