"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apa juga keputusan pemimpin UMNO keluar kerajaan PN perlu dimuktamadkan MKT, kata Ahmad Maslan

FMT Reporters

KUALA LUMPUR: Sebarang keputusan mengenai Ahli Parlimen UMNO diarah melepaskan jawatan dalam kerajaan dan agensi berkaitan kerajaan (GLC) sebelum bulan depan akan dimuktamadkan Majlis Kerja Tertinggi parti itu terlebih dahulu, kata Setiausaha Agungnya, Ahmad Maslan.

Beliau enggan mengesahkan Presidennya, Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan arahan itu pada mesyuarat bersama ketua bahagian UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra yang berakhir sebentar tadi.

Beliau yang tidak menafikan laporan itu berkata, ia perkara yang perlu dimuktamadkan MKT UMNO.

“Itu hanya laporan (media). Apa-apa yang kita bincang tadi, kita akan bawa ke Majlis Kerja Tertinggi. Jadi, keputusan muktamad, apa juga akan dibincangkan MKT esok malam,” katanya.

Beliau berkata, pada mesyuarat itu, ketua-ketua bahagian UMNO sekali lagi menolak kerjasama dengan DAP.

Ditanya sama ada kerjasama dengan PAS akan diperkukuhkan, Ahmad berkata, Zahid dan pimpinan tertinggi UMNO lain akan menemui Presiden PAS, Abdul Hadi Awang petang ini.

Tiada ulasan: