"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keberkatan Pas jadi kerajaan

MOHD SAYUTI OMAR

Kesempatan parti agama (Pas) menjadi sesuku daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Mahiaddin Md Yassin kemudian Ismail Sabri Yaakob siapa kata tidak membawa “keberkatan” atau kebaikan?

Mereka yang tidak nampak itu sengaja membutakan mata mereka. Salah satu kebaikan ialah kepada kaki judi atau nombor ramalan dalam negara ini.

Kekerapan jumlah cabutan nombor telah ditambah daripada lapan kali semasa kerajaan tanpa Pas, menjadi 22 kali setelah Pas jadi kerajaan dan seorang senatornya dilantik menjadi menteri agama.

Hal ini bukan “lebongan” pembangkang tetapi disahkan sendiri oleh Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz ketika menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Pokok Sena Mahfuz Omar.

Kita tengok apakah perkara maksiat perjudian ini akan terus disokong oleh Pas. Atau pun selepas ini akan keluar dalil dan fatwa bahawa perjudian untuk kebajikan dibenarkan?

Jika ada fatwa sama-samalah kita membeli nombor selepas permain mengenapkan nombor tidak berjaya.

Tiada ulasan: