"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Detik cemas rumah roboh ke laut

Hazsyah Abdul Rahman
am@hmetro.com.my
RUMAH didiami tujuh beranak roboh  di Kampung Kolapis. FOTO Ihsan Bomba
RUMAH didiami tujuh beranak roboh di Kampung Kolapis. FOTO Ihsan Bomba
Beluran: Tujuh beranak berdepan detik cemas apabila rumah atas air milik mereka roboh ke laut di Kampung Kolapis, di sini, hari ini.

Difahamkan, dalam kejadian 5.45 petang itu, rumah berkenaan dilaporkan roboh akibat ditiup angin kencang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Beluran Edoen Macheal berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden itu pada 5.51 petang.

Menurutnya, sejurus itu sepasukan 10 anggota dari BBP Beluran bersama bomba sukarela dari kampung berkenaan ke lokasi kejadian.

"Apabila anggota bomba bertugas tiba, didapati sebuah rumah hampir tenggelam dan terdapat tujuh sekeluarga di dalam rumah berkenaan.

"Bomba sukarela yang berdekatan lokasi itu menyelamatkan semua mangsa," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

Menurutnya, operasi menyelamat ditamatkan 6.29 petang.

Tiada ulasan: