"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MP Pasir Gudang Hassan Karim menggesa Anwar Ibrahim mendedahkan identiti mereka yang berpakat mahu menjatuhkannya

FMT Reporters

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Karim menyifatkan “geng kaya” yang mengugut dan mahu menjatuhkan kerajaan perpaduan seperti yang didakwa Perdana Menteri Anwar Ibrahim sebagai “mafia politik”.

Hassan berkata, walaupun ugutan itu boleh dianggap sebagai satu kesalahan jenayah tetapi beliau mencadangkan perdana menteri tidak perlu menggunakan menggunakan polis dan undang-undang untuk berdepan mereka.

“Sebaliknya dedahkan mereka ke pengetahuan umum untuk dinilai rakyat,” katanya menurut Berita Harian.

Katanya, Anwar perlu mendedahkan siapa “geng kaya” itu dan bagaimana mereka boleh memperoleh kekayaan yang luar biasa.

“Adakah mereka kapitalis kroni? Adakah mereka pemilik monopoli permit import (AP)? Adakah mereka dalam senarai Pandora Papers dan Panama Papers?

“Adakah mereka pemilik syarikat besar yang pernah di’bailout’ oleh kerajaan? Adakah mereka ada rekod lari dan mengelakkan diri dari membayar cukai kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri? Adakah mereka ada kes rasuah?” katanya.

Dalam satu ucapan di Pulau Pinang semalam, Anwar mendedahkan ada ugutan yang beliau terima daripada ‘geng-geng kaya-raya’ ketika kerajaan berusaha ‘membersihkan’ negara.

“Keadaan susah jadi kita patut bersihkan negara ini daripada kerja rasuah dan penyelewengan. Macam-macam ugutan saya terima. Geng-geng kaya-raya ini dah berpakat,” katanya.

Tiada ulasan: