"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PN sengaja buat kecoh, nak ulang kerajaan tebuk atap

HarapanDaily.com

SITI NUR ZAWANI

Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Datuk Dr Puad Zarkashi mendakwa Perikatan Nasional (PN) sengaja menimbulkan kekecohan kerana mahu mengulangi “kerajaan tebuk atap”.

Beliau berkata, himpunan yang dilaporkan akan digerakkan esok dibuat kerana pemimpin Pas mahu konflik terus berlaku dan tidak mahu menunggu pilihan raya empat tahun lagi.

“PN sebenarnya mahu konflik terus berlaku. Mereka tidak mahu kerajaan stabil agar kerajaan tebuk atap akan berulang.

“Menunggu PRU 4 tahun lagi terlalu lama. Pemimpin Pas seronok duduk dalam kerajaan pusat dan jadi menteri. Sebab itu demo ini inisiatif Pas,” katanya dalam hantaran di Facebook.

Beliau berkata, Pas melihat kes Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi seperti bola tanggung yang “rugi jika tidak dimainkan”.

Kerana itu katanya, Pas memilih Kampung Baru, Kuala Lumpur sebagai lokasi himpunan mereka kerana mahu buat “panas dan kecoh”.

“Elok PDRM benarkan sahaja. Bagi mereka berhimpun di Padang Merbok atau Stadium Titiwangsa. Biar PN buat di tempat yang tidak ganggu lalu lintas dan orang awam.

Tetapi PN mahu demo yang panas dan kecoh. Sebab itu mesti buat di Kampung Baru. PN tidak mahu demonstrasi syok sendiri,” ujarnya.

Tiada ulasan: