"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja tembak keluarga, cuba salahkan adik

KOSMO
Mark Humiston bersama isteri dan salah seorang anaknya yang terbunuh dalam kejadian tembakan di Washington. - Facebook
WASHINGTON – Seorang remaja berumur 15 tahun ditahan selepas membunuh ibu bapa dan tiga adik-beradiknya di rumah mereka di Fall City, Washington, lapor saluran berita Mail Online semalam. 

Remaja yang tidak didedahkan namanya itu mendakwa bahawa pembunuhan kejam tersebut dilakukan oleh adik lelakinya sebelum dia menamatkan riwayatnya sendiri. 

Polis tempatan berkata, mangsa bernama Mark Humiston, 43 dan isterinya, Sarah, 42, ditemui mati bersama tiga daripada lima anak mereka di sebuah rumah mewah bernilai AS$1.4 juta (RM6.08 juta). 

“Anak sulung mereka ditahan di tempat kejadian dan kini berdepan lima pertuduhan membunuh dengan niat dan satu pertuduhan cubaan membunuh.

“Suspek cuba menyalahkan adiknya, Benjamin, 13, dengan mendakwa dia menembak ahli keluarga sebelum membunuh diri, selepas ditangkap menonton video lucah,” jelas polis. 

Laporan polis mengesahkan bahawa suspek menembak mangsa menggunakan pistol Glock milik bapanya. 

“Adik perempuan tertuduh yang berumur 11 tahun berkata, abang sulungnya melepaskan dua das tembakan ke arahnya dan terkena pada leher dan lengan.

“Mangsa bagaimanapun terselamat daripada pembunuhan beramai-ramai itu selepas melarikan diri ke rumah jiran.

“Humiston mengalami empat kesan tembakan manakala Sarah ditemui dengan dua kesan tembakan di bahagian kepala,” tambah polis. – AGENSI

Tiada ulasan: