"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelanggan terkejut potong piza kena bayar lebih

KOSMO!
Gambar menunjukkan resit pembayaran yang diterima pada 20 Oktober lalu. - Mail Online
ROM – Seorang pelanggan terkejut dikenakan caj tambahan untuk khidmat memotong piza dan kotak bungkusan semasa membeli hidangan itu di sebuah restoran di utara Itali, lapor saluran berita Mail Online. 

Kejadian berlaku di restoran Rosy’s Pub di Scurelle, wilayah Trentino pada 20 Oktober lalu. 

Sergio Paoli, 60, menunjukkan resit pembayaran termasuk caj tidak munasabah seperti memotong piza yang dikenakan bayaran £0.50 (RM3), manakala £4 (RM23) lagi untuk kotak bungkusan. 

“Saya terkejut melihat perbezaan ketara antara jumlah perlu dibayar berbanding harga yang dipaparkan pada menu. 

“Saya meneliti resit tersebut dan menemui perkataan ‘dihiris’ sebanyak empat kali de­ngan caj £0.50  bagi setiap satu hirisan. 

“Ia ditambah lagi dengan caj kotak bawa pulang,” tambah Paoli. 

Restoran itu menjelaskan bahawa caj tersebut dikenakan selepas Paoli dan rakan-rakannya meminta piza mereka dipotong menjadi kepingan. – AGENSI

Tiada ulasan: