"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mike Tyson: 'Saya spesies manusia berbeza'

Agensi
TYSON (kiri) akan bertemu Paul pada 15 November depan. FOTO REUTERS
TYSON (kiri) akan bertemu Paul pada 15 November depan. FOTO REUTERS
Los Angeles: Mike Tyson menepis keraguan orang ramai terhadap perbezaan usia 31 tahun antara beliau dan Jake Paul menjelang pertarungan membabitkan kedua-dua mereka, 15 November depan.

Ia adalah pertarungan terbesar bagi Paul, seorang YouTuber yang kini menceburi dunia tinju, sejak mula memasuki gelanggang, dan dia sememangnya memiliki kelebihan dari segi usia.

Paul hanya tewas sekali setakat ini iaitu di tangan Tommy Fury.

Ramai mengkritik keputusan untuk mempertemukan kedua-dua mereka dalam gelanggang memandangkan jurang usia mereka yang agak jauh.

Kali terakhir Tyson bertinju secara profesional adalah pada 2005, di mana dia tewas kepada Kevin McBride. Penampilan terakhirnya dalam gelanggang tinju adalah pada 2020 ketika bertarung dengan Roy Jones Jr dalam perlawanan pertunjukan yang berakhir dengan keputusan seri.

Namun, Tyson, walaupun sudah berusia 58 tahun, tetap mempunyai keyakinan tinggi dan berkongsi rakaman latihannya sambil menyatakan bahawa dia adalah 'spesies manusia yang berbeza'.

"Dia lebih muda, dia patut mampu menahan tumbukan daripada seorang lelaki tua seperti saya.

"Saya adalah spesies manusia yang berbeza kerana saya sangat aktif dengan apa yang saya lakukan. Saya tak suka duduk diam," katanya.

Tiada ulasan: