"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Aziz rasmi 'Seminar Pemikiran Dr Burhanuddin Helmy' 2 Ogos ini

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 30 Julai (Hrkh) - Bersesuaian konsep jiwa merdeka yang bersesuaian dengan ajaran Islam, satu seminar mengenainya akan dianjurkan Pusat Kecemerlangan Ummah (Ummah Centre) , 2 Ogos ini di Shah Alam, Selangor.

Seminar yang dinamakan 'Seminar Pemikiran Dr Burhanuddin Helmy' itu akan diadakan di Dewan Auditorium Daeng Chelak, Muzuim Sultan Alam Shah, bermula jam 8.30 pagi hingga 5.15 petang.

Seminar bertemakan 'Membentuk Jiwa Merdeka' itu dijangka akan dirasmikan Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, selain disertai beberapa tokoh-tokoh tertentu dalam slot-slot yang ditetapkan.

Bagi slot Wacana Politik, Ahli Jawatankuasa PAS (AJK), Dato' Kamaruddin Jaffar akan membentangkan kertas kerja, di samping pengulasnya ialah AJK PAS Pusat, Dato' Husam Musa dan Pensyarah Pusat Sejarah, Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Madya Saliha Hassan.

Manakala, bagi slot forum pula akan dibarisi tokoh sejarawan negara, Prof Emeritus Tan Sri Dato' Khoo Khay Kim; AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad; dan bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu, Said Zahari, di samping Ahli Parlimen Shah Alam, Abdul Khalid Samad yang bertindak sebagai moderator.

Seramai 300 jemputan terdiri daripada para cendiakiawan, ahli politik, badan bukan kerajaan, agensi-agensi kerajaan, wakil institusi pendidikan awan dan swasta, ahli-ahli akademik, mahasiswa, pelajar dan orang awam dialu-alukan untuk menyertai seminar ini.

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai seminar ini, perlu menyertakan yuran sebanyak RM25 yang meliputi kos kit seminar, minum pagi, makan tengahari, minum petang dan kos pengurusan.

Sebarang maklumat lanjut mengenai seminar ini, bolehlah menghubungi Azlin di talian 013303 7867, Nurani (013611 4832) dan talian tetap 03-5510 4611. Pendaftaran juga boleh dibuat melalui SMS atau email dengan menyatakan .

Selain itu, cara pembayaran dan sumbangan boleh dibuat ke dalam akaun MAYBANK atas nama PUSAT KECEMERLANGAN UMMAH, nombor akaun 562106229171.

Tiada ulasan: