"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bungkusan kulit babi di dewan solat

KLANG: Satu bungkusan plastik dipercayai mengandungi kulit babi ditemui di Masjid Raudhatul Mukminin, Kampung Sungai Pinang, Batu 2, Jalan Kapar di sini, semalam.

Bungkusan plastik merah itu ditemui di dewan solat utama oleh beberapa kariah yang hendak menunaikan solat Zuhur sebelum memaklumkan kepada petugas masjid.

Difahamkan sebelum kejadian, beberapa pekerja kimpalan di tempat wuduk wanita melihat kelibat seorang lelaki mundar-mandir di kawasan masjid kira-kira jam 1.30 tengah hari, tetapi tidak mengesyaki apa-apa dan meneruskan kerja seperti biasa.

Ketua Kampung Batu 2, Hamdan Yusof, 49, berkata pihaknya tidak tahu motif kejadian itu dan berharap polis menyiasat segera dan mengheret mereka yang terbabit ke muka pengadilan.

“Kejadian ini kali pertama berlaku di masjid ini dan ia sesuatu yang tidak dapat diterima akal,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop, berkata pihaknya belum dapat mengesahkan sama ada kulit yang ditemui dalam plastik itu kulit babi atau haiwan lain.
-hmetro-

Tiada ulasan: