"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selamatkan Selangor: Eloklah, Ezam Bukannya Ada Kerja Pun

laniisma
Ezam akan diberi tanggungjawab 'Selamatkan Selangor' dari tangan PR. Apa yang ingin diselamatkan pun tidak diketahui. Mereka hanya pandai menyebut ingin 'Selamatkan Selangor', selamatkan daripada apa lagi? Mereka sendiri tak tahu menjawabnya. Apa yang kita dengar banyak kebajikan yang dibuat oleh Kerajaan Selangor untuk rakyatnya.

Eloklah, Ezam dah ada kerja kedua. Pertama kerjanya membalun Anwar sepadu mungkin ketika pilihan raya, Kini dia mempunyai kerja kedua ingin 'Selamatkan Selangor'. Nanti taklah pula orang nampak Ezam bergaji buta. Itu juga tugas terbaik bagi Ezam selepas dilantik menjadi Senator. Kerjanya yang sebelum ini pun sehingga dilantik menjadi Senator, ek-ele apalah sangat. Balun! Balun! Balun! Itulah kerjanya. Untuk nampak berjasa dan berbudi Ezam kenalah berbuat sesuatu yang lebih besar, 'Selamatkan Selangor'.

Kerajaan Selangor juga perlu berhati-hatilah. Ini kerana Ezam akan bermati-matian menegangkan urat-urat 'mereh' ingin menumbangkan PR di Selangor. Budi mesti dibalas, jasa dibalas jasa dan rasuah jawatan mesti dibalas kerjanya juga. Mungkin jawatan Senator dapat disambung lagi.

Jadi mereka dah nak nak Selamatkan Selangor, Bagaimana PR, kalau berkempen 'Selamatkan Malaysia' pula. Amacam...boleh tak?

Tiada ulasan: