"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ANGIN hujung minggu


Inilah muka-muka yang akan KELUAR selepas masuk ...

Ini pula muka-muka yang mula-mula dulu masuk,lepas tu keluar, sekarang MASUK balik lagi...

ANGIN bertiup kencang kata KJ, busuk-busuk pun musti TIMBALAN MENTERI.

Jawatan dalam kabinet untuk KJ?? Woww!!.. Ini macam sudah kira 'bonus' satu tahun gaji sebab PRU-13 pun sudah start bau, bau yang sangat kuat.

ANGIN yang sama kata, AHMAD MASLAN yang tugasnya sebelum ini sebagai Ketua Penerangan UMNO, yang jaga orang-orang felda supaya jangan maki hamun kerajaan BN/umno, nampak macam telah menjalankan tugas dengan baik dan telah tiba masa KENA BAGI upah dekat dia sebagai MENTERI PENUH.

(sebab tiap-tiap minggu tidur dirumah peneroka felda?? Kah..Kah..Kah..rumah peneroka felda manalah yang bertuah sebab menteri datang tidur..)


ANGIN ini juga kata Ahmad Shabery,Ismail Sabri,Shaziman Mansor,Ng Yen Yen akan di-KELUARkan dan di-MASUKkan pula (gurkah kata recycle semula) Tengku Adnan Mansor dan Azalina Othman.

Memang tepat apa yang gurkah-gurkah politik di'port' kata yang parti umno ini adalah jenis yang keluar masuk,keluar masuk,keluar lagi dan masuk lagi, sambil teringat yang Tun Mahathir pernah kata dekat Anwar Ibrahim pada 1998 dulu..."You pi KELUARq dulu, lepas tu nanti bila-bila you mai MASUK balik". (Kalau Anwar dengar cakap Mahathir, dah tentu dia tak perlu menghabiskan masa di Sungai Buloh)

Lain-lain??! ..... yang lain?? Hisham 'auwww..' disuruh jaga PERTAHANAN.
Paling lewat awal Disember, atau paling cepat pun minggu depan, kita semua bolehlah dengar Najib akan buat pengumuman ini.

dollah yankee - Kita tengoklah nanti bila Tun Mahathir yang sebelah mata pun tak boleh pandang siKJ, tiba-tiba ada post dalam kabinet, maka lagi sakanlah dia nanti gaduh dengan Nazir Razak. 

Tiada ulasan: