"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perarakan Ke Tokong Sayuq : Ahmad Bashah Atau Ching Chong Basah... ????

ustazthrash4u

Perhatikan siapa dia si gemuk yang bercermin mata berjalan sambil menunduk di tengah-tengah orang ramai? Korang tak kenal ke?

Awal pagi semalam PPK sahabatku itu kecoh-kecoh kerana sibuk ... tak sempat nak buat kerja lain sedangkan informer seseorang yang berbangsa China sudah cakap "Esok Ahmad Bashah berarak sekali ke Tokong Sayuq, ini majlis mana boleh dia serta.. ini upacara agama bukan adat lah!

Jadi aku mintak tolong adik aku je lah ke jalan Gangsa, Alor star. Semalam dengan kelam kabutnya dia berlari ke sana ke mari kerana nak melunaskan tanggungjawabnya sebagai pelajar dan sebagai ummat Islam yang bencikan pemimpin hipokrit.. Jazakallahu khairan kasira ku ucapkan padanya ....

ini jarak yang dekat sikit : 





Inilah bakal MB Kedah, berjiwa 1 Malaysia "UNDI BN KEDAH SELAMAT"


Upacara Keagamaan Bukannya Majlis Budaya China!
Berarak Bersama Ke Tokong Sayur??




Apakah Maksud Di Sebalik Senyuman Ini??


Apa pandangan anda terpulanglah... daku sudah melunaskan tanggungjawab yang perlu

Klik 2x untuk besarkan gambar

Tiada ulasan: