"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PANAS!!! Identiti Rakyat Malaysia Dicuri Oleh Warga Asing, Ini Buktinya - Baca Dan Sebarkan..

Amenoworld
Gila ahhh

Kes neh lebih rumit dari apa yang berlaku. Warga asing kini bukan saja semakin berani menggunakan MYKAD palsu bahkan lebih teruk mencurik identiti rakyat Malaysia dan berbuat sesuka ahti dengan identiti yang dicuri olehnya..

Ini betul2 gila.

Kes yang sama pernah singgah kat inbox aku dulu. Bagi yang tatau boleh rujuk sini ;


Maksudnya kat sini, sesiapa saja di luar sana, boleh menjadi mangsa warga asing ini. Ko, aku dan sesiapa saja. Mereka boleh menyamar sebagai kita walaupun mereka bukan kita. Bahkan mereka boleh menggunakan identiti kita untuk apply loan, apply talian telefon, apply kad kredit, kahwin dan sebagainya selagi mana mereka menggunapakai kad pengenalan kita.

WOWWWWW

Ini benar2 bahaya beb. Aku tetiba rasa SERAM.

Citer dia begini. Rujuk gambar kat bawah neh ;
Nak tahu dia siapa? Dia neh rakan kepada pembunuh pegawai bank. Ini dipetik dari laman facebook dia sendiri tau tak? Oke. Itu satu hal.

Lihat bawah pula ;
Nama dia ada dalam daftar pemilih. Yakni = IC dia kemungkinan besar ori = berdaftar dengan JPN beb. Itu point kedua. Ini dipetik dari laman web SPR. Boleh check sendiri beb.

Lihat gambar bawah neh pula ;
Ini gambar yang diperolehi dari laman fb nya oke. Sama kan muka macam dalam kad anggota RELA kat atas tadi? Oke. Dari mana aku dapat?

Tahu apa nama yang dia gunakan dalam facebook?

Ini dia ==> Arshanikum Endeyn

Tapi nama dalam kad RELA lain pula, ye tak? Oke ini point ketiga.

Ulangan, kad RELA tue pun dipetik dari laman facebook dia sendiri oke.


Nama Hamdan Bin Hamid ada dalam rekod daftar pemilih sebab pemilik sebenar kepada IC tersebut memang berdaftar sebagai pemilih. Ini berlaku sebab dia rakyat Malaysia. Yang mangkok ayun kat atas neh pula cilok identiti salah seorang rakyat Malaysia.

Adakah kemungkinan besar pemilik kepada dua2 IC ini samada yang ORI mahupun PALSU boleh mengundi sebanyak 2 kali secara berasingan? Itu aku tatau. Kita minta SPR jawab persoalan kita.

Dan korang terfikir tak apa yang aku terfikir? Kita kalau buat benda jahat mesti mao sorok2 ma. Pasal apa plak nak tayang bagai kan? Dah sah2 dorang kat atas neh seme buat benda jahat. Pasal apa dorang slumber gile je upload macam2?

Adakah ini kerana dorang ;

1. Dilindungi oleh pihak tertentu dari PDRM?

2. Penguatkuasa di Malaysia lemah jadi dorang sikit pun tak heran?

Wajah sebenar pemilik kepada nama dan no ic di atas telah didedahkan oleh blogger MAZ. Rujuk gambar kat bawah neh ;
Rujukan : sini

Alahai. Tak pasal2 jadi mangsa ye tak?

Semoga individu yang mengenali mangsa di atas, sedara mara dan sesapa saja la yang mengenali mangsa boleh la ke balai polis yang berhampiran untuk log report dan buat sidang media bagi membersihkan keadaan. Jangan lupa juga. Lakukan semakan samada nama dan no IC anda ada digunakan untuk apa2 tujuan yang tak baik oke. Jangan biarkan hidup kita dihantui oleh pencuri identiti rakyat Malaysia. Nyahkan warga asing yang jahat. Apa pun tak boleh la dorang neh.

Oke bai.

Tiada ulasan: