"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir gelar Chegubard kucing kurap PKR (video)


PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad hanya akan menjawab soalan yang dibangkitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dengan syarat ia dibuat secara terbuka dan bersemuka.

Tegasnya, Najib boleh membangkitkan apa sahaja soalan kepada beliau dan pada masa sama Dr Mahathir juga akan berbuat demikian.

“Najib boleh soal saya tentang apa yang saya buat dulu kononnya saya hilangkan duit, apa semua ..lesapkan duit .. dia boleh tanya dan saya boleh tanya dia ! Sama-sama lah.

“Ini bukan soal saya, ini soal Najib. Tapi pasal nak bagi elak daripada Najib, ( …. ) tanya saya. Saya nak jawab !

“Tapi you jawab sama. Sama-sama kita duduk atas stage …… semua TV duduk depan tu dan broadcast bagi seluruh negara,” kata Dr Mahathir yang dipetik daripada dinturtle.blogspot.com.

Mengulas mengenai kenyataan itu, dinturtle, menulis Najib boleh ungkit segala dakwaan yang dilemparkan terhadap Dr Mahathir dan ia akan dijawab oleh beliau.

Pada masa yang sama segala soalan yang dibangkitknya perlu dijawab Najib, di hadapan rakyat.

Bagaimanapun ketika nama Chegubard disebut, dengan nada sinis bekas Perdana Menteri Keempat itu berkata beliau tidak akan melayan kucing kurap.

“Itu kucing kurap daripada PKR ni ….. bagi tahu kepada dia, saya tak jawab soalan kucing kurap,” kata Dr Mahathir.

Kenyataan itu merujuk kepada Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin.

Ia sebagai reaksi terhadap cabaran Chegubard yang sebelum ini mencabar Mahathir agar tampil sebagai panel untuk sesi “Hot Seat” #Nothing2Hide bagi menjawab persoalan dan dakwaan yang timbul sewaktu pentadbirannya selama 22 tahun. 
-fmt-


----------------------

'Dr M takut, maki saya kucing kurap'
Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin berkata Tun Mahathir Mohamad menggelarnya “kucing kurap” kerana takut dengan kritikan pada bekas perdana menteri itu.

Badrul atau lebih dikenali sebagai Chegubard berkata kenyataan Mahathir di depan sekumpulan “kaki sorak dan ampu”semalam hanya memalukan dirinya sendiri.

“Semua orang tahu semalam Tun M telah buat perjumpaan dengan NGO seramai 50 orang yang memang kaki sorak, kaki ampu dan dah kenyang dengan dia (Mahathir).

“Dia hina saya adakah saya rasa terhina. Saya tidak rasa terhina.

“Sebagai negarawan umur 90 tahun dia panik, dia tertekan dengan kempen kami. Dia terpaksa gunakan bahasa kesat panggil orang kucing kurap depan media, depan orang ramai.

“Maknanya Dr Mahathir menghina diri dia dan memalukan diri dia sendiri,” kata anggota PKR yang digantung keahlian itu dalam sidang media di Petaling Jaya.

Mahathir semalam menggelar Badrul kucing kurap apabila mengulas pertanyaan peserta yang membangkitkan soalan sama ada beliau bersedia menerima undangan sebuah lagi program dialog 'Nothing2Hide' anjuran SAMM.

Sementara itu, Badrul turut mengumumkan penerbitan sebuah buku bertajuk “Wajah Sebenar Mahathir” yang memuatkan dakwaan salah laku Mahathir selama 22 tahun menjadi perdana menteri.

Badrul berkata buku itu dicetak sebanyak 40,000 salinan dan telah diedarkan sebanyak 10,000 naskah.

Katanya, buku itu akan diedarkan ke seluruh Malaysia, terutamanya kepada penjawat awam.

Jelasnya, penerbitan buku itu sebahagian dari kempen “Sudahlah Mahathir” yang dilakukan sejak dua minggu lalu.

Badrul ketika ditanya tujuan sebenar menyerang Mahathir ketika orang ramai sedang mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, menjawab:

“Sebab Najib sudah ramai orang serang. (Saya hendak) bagi tahu rakyat Malaysia, Mahathir bukan hero,” katanya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: