"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Yang Di Kejar Tak Dapat , Yg Di kendong Berciciran: Wahai ulamak2 PAS , akui lah kamu tidak pandai berpolitik

Tranungkite
"Beginilah nasib Pas . Kesian + sedih . Itulah akibat terlebih cerdik oleh mereka yang merasa diri mereka ulamak. Nasib Pas tak ubah seperti LEBAI MALANG...seperti kata bidalan YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN... Inilah padah nya MENDENGAR GURUH DILANGIT AIR DITEMPAYAN DIBUANG . Putuskan hubungan dengan DAP. Kalau bersendirian PAS akan jadi lebih kuat . Itu lah antara kata-kata dan ungkapan si Tak Cerdik.

Dari kenyataan2 oleh geng2 kopiah selepas tindakan drastik oleh DAP nyata mereka sebenarnya mahukan sokongan DAP dan PKR. Maka kelaurlah azam dan ikar PR masih wujud....PR masih utuh...PR tak terjejas...dan yang terkini oleh Mustafa Ali PR tak mati cuma pengsan.

Nyata sekali PAS perlukan sangat2 PR. Ini dapat dilihat sebaik saja Lim Guan Eng melibas Pas di P Pinang . Boleh dikatakan geng2 utama apa yang disebab ulamak2 PAS tergamam . Maka keluar kenyataan dari mulut2 yang sebelum muktamar lidahnya keras dan mulut tak ada insuran tiba-tiba mengeluarkan kenyataan yang lembut . Kita sangka mereka akan keluarkan kenyataan yang lebih keras. Tetapi sebaliknya pula. Yang lebih menghairan watak seperti Zuhdi dan Dr. khairuddin tidak kedengaran. Nik Amar juga tidak berbunyi . Begitu juga ahli tomoi PAS dari Temerloh yang hendak menyiku dan melututkan DAP tidak berbunyi.

Hari dah jelas umno keberatan hendak menyokong undang2 hudud yang dibentangkan oleh Haji Hadi. Hudud yang dibawa oleh PAS tak sampai kemana. Kesannya PAS dah macam RUSA MASUK KAMPUNG. Terpingga-pingga. Harapkan umno , umno dah mainkan. Pelawaan bersama umno tidak dihulurkan. Cuma ucapan tahniah dari Najib kepada PAS kerana PR telah berpecah dan dibubarkan hasil dari muktamar.

Lalu tanpa rasa segan silu masih mengaku dirinya masih ahli gabungan PR. Sedangkan PR sudah tidak wujud lagi. Tanpa malu mengatakan kerajaan PR masih utuh sedangkan PAS yang mahukan PR bungkus.

Nyatakan golongan berlatarbelakangkan pendidikan agama ( mereka bukan ulamak sebenarnya) amat cetek dalam permainan politik . Terlalu gopoh dalam menguruskan kemenangan yang masih muda usianya. Gagal menilai dan mengukur kekuatan keupayaan PAS . Bagi mereka kemenangan PAS dinegeri2 Selatan khususnya Selangor adalah kerana sokongan padu pengundi kepada PAS. Sebab ahli tomoi PAS di Temerloh jadi orang lupa daratan. Dia sangka kemenangannya mengalah Datuk Saifuddin adalh kerana kekuatan pengeruh PAS disitu.

Tindak tanduk PAS tak ubah seperti...perempuan tua yang latah , malam dia tenun , siang di rosakkannya tenunannya. Geng2 kopiah tidak menghargai dan berteterima kasih kepada golongan profesional dan moderate yang bertungkus lumus meyakinkan pengundi Cina ( yg seblumnya sangat takut dengan PAS) akan menyokong dan memberi peluang kepada PAS. Usaha itu berjaya. Tapi dengan satu hari sahaja usaha yang bertahun-tuhan itu di musnahkan. Kita percaya selepas ini tidak ada lagi orang2 cina yang mahu memberi undi kepada PAS.

Wahai ulamak2 PAS , akui lah kamu tidak pandai berpolitik.

2 ulasan:

Unknown berkata...

akuIslam melayu.macam ni punyai perangai munafik x sedar diri keperluan ikram, akhirnya, pas - kamu dah karam.

Unknown berkata...

Saya sokong 200%