"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyiddin dinasihat berehat, letak jawatan Timbalan Presiden UMNO

FMT Reporters 
Jamal-Yunos_Muhyiddin_umno_600PETALING JAYA: Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos menasihatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin berehat daripada dunia politik dan meletak jawatan Timbalan Presiden UMNO.
Katanya, Muhyiddin patut berundur dan memberi peluang kepada pemimpin lain meneruskan agenda dan perjuangan parti.

Katanya, mana-mana pemimpin yang tidak sehaluan dengan Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu berundur untuk tidak menjejaskan sokongan ahli lain dan rakyat terhadap UMNO.
“Beliau telah memberi kenyataan berbeza dengan pendirian Presiden dalam isu 1MDB.

“Kritikan Muhyiddin terhadap Najib telah membuka peluang kepada pembangkang untuk menyerang kerajaan dan 1MDB.

“Jika Muhyiddin ikhlas membantu parti, beliau perlu berusaha untuk menguatkan parti bukan menimbulkan perpecahan,” katanya dalam kenyataan media.

Jamal merupakan usahawan Bumiputera yang terkenal dengan rangkaian restoran Sekinchan Ikan Bakar serta beberapa peniagaan lain termasuk menjual kereta.

Beliau pernah menimbulkan kontroversi apabila mengetuai peniaga membuat bantahan di hadapan rumah Pengerusi BERIH, Datuk S Ambiga.

Akibatnya, pengguna laman sosial khususnya Facebook melancarkan kempen boikot restoran Sekinchan Ikan Bakar.

Difahamkan, beberapa cawangan restoran itu telahpun ditutup.

Tiada ulasan: