"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Masya Allah… Aktres Utama Ayat-Ayat Cinta Sudah Murtad?

BENARLAH kata pepatah yang sering diucapkan manusia, bahawa ‘cinta itu buta’.

Buktinya, lihat sahaja apa yang berlaku kepada aktres jelita Indonesia berusia 32 tahun ini apabila memilih untuk murtad demi mengahwini kekasih hatinya, Cassanova Alfonso Nainggolan.
Rianti-Cartwright
Rianti Rhiannon Cartwright
Rianti bersama suaminya.
Rianti bersama suaminya.

Rianti atau nama sebenarnya Rianti Rhiannon Cartwright yang popular menerusi filem Ayat-Ayat Cinta dan memegang watak Aisha iaitu isteri kepada Fahri dikatakan telah menukar agamanya secara diam-diam sebelum berkahwin lagi.

Mereka dikatakan telah berlangsung di Gereja Old St. Patrick, New York, Amerika Syarikat pada 17 September 2010.

Bagaimanapun, hingga kini Rianti masih belum lagi mahu berkongsi mengenai status agama terbaharunya itu.

Antara selebriti Indonesia lain yang dilaporkan telah menukar akidah ialah Pinkan Mambo dan Happy Salma.
Pinkan Mambo kini menetap di Amerika Syarikat.
Pinkan Mambo kini menetap di Amerika Syarikat.

Berita Pinkan telah murtad disahkan sendiri oleh ibunya, Deetje yang melahirkan kekecewaan kepada media Indonesia.

Difahamkan, penyanyi yang popular menerusi lagu Kekasih Yang Tak Dianggap ini kini telah berhijrah ke Amerika Syarikat.

Sementara itu, pelakon Happy mendakwa tidak akan sesekali bercerita mengenai penukaran agamanya.
Happy Salma bersama suaminya.
Happy Salma bersama suaminya.

Menurut sumber tertentu, Happy dilaporkan memeluk agama Hindu selepas berkahwin dengan kekasihnya, Tjokorda Bagus.

Upacara penukaran agama itu dilakukan di Sudhi Wadani di Villa Ibah, Ubud, Indonesia. – MYNEWSHUB.CC

Tiada ulasan: