"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bayi 11 bulan diculik, dirogol

India – Seorang bayi perempuan berusia 11 bulan diperlakukan seperti binatang oleh seorang jiran lelakinya yang bertindak menculik sebelum merogolnya dalam sebuah kawasan semak di Vikaspurti, New Delhi, Jumaat lalu.

Portal Metro.co.uk melaporkan, insiden menyanyat hati itu berlaku ketika bayi tersebut sedang tidur nyenyak bersama ibunya di sebuah tempat perlindungan sementara di kompleks perumahan polis, sebelum diculik sekitar jam 10 malam.

Ibu bayi berkenaan hanya menyedari kehilangan anaknya itu sekitar pukul 11.00 malam dan memaklumkannya kepada polis.

Dengan menggunakan unit anjing pengesan, pihak polis berjaya menjejaki bayi tersebut yang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri di tepi sebuah longkang dengan kemaluannya mengalami pendarahan teruk.

Bayi malang tersebut segara dikejarkan ke unit jagaan rapi di Hospital Dayal Upadhyay.

Menurut polis, perogol tersebut berjaya dijejaki selepas telefon bimbitnya tercicir di lokasi kejadian.

“Hasil penemuan telefon bimbit suspek, kami berjeya mengesan lokasi tempat tinggal lelaki berkenaan yang terletak di sebuah kem pekerja.”

Suspek yang juga bekerja sebagai buruh binaan mengaku melakukan jenayah tersebut dan kini ditahan di Penjara Tihar.

Lelaki itu kini dituduh merogol di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan India dan Seksyen 6 Akta POSCO dan ditahan di penjara Tihar, lapor laman Metro.

Bapa bayi yang enggan dikenali itu berkata, keluarganya masih dalam terkejut melihat keadaan anak mereka yang masih kritikal.

“Saya tidak mampu berkata apa-apa. Bagaimanana seseorang boleh melakukan sedemikian rupa terhadap bayi kecil seperti ini? Saya hiba melihat darah, kesan cakaran dan baju anak saya yang koyak rabak,” katanya.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: