"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rela dipenjara elak hidup dengan isteri

Kansas City – Seorang lelaki merompak bank di sini semata-mata mahu masuk penjara kerana tidak sanggup tinggal bersama isterinya lagi.

Menurut dokumen mahkamah, lelaki itu, Lawrence John Ripple, 70, bergaduh dengan isterinya pada 2 September lalu.

Dalam pertengkaran berkenaan, Ripple berkata kepada isterinya, ”Saya lebih rela berada di dalam penjara daripada tinggal bersama kamu.”

Ripple kemudian menulis satu nota yang memberitahu dia membawa pistol dan mahukan wang sebelum masuk ke sebuah bank dan menyerahkan kertas berkenaan kepada juruwang.

Juruwang berkenaan yang terkejut terus menyerahkan wang tunai berjumlah lebih AS$3,000 (RM12,129) kepada Ripple.

Selepas mendapatkan wang, Ripple tidak melarikan diri sebaliknya duduk di lobi dan menunggu kedatangan pihak berkuasa.

Ripple turut memberitahu seorang pengawal keselamatan dia yang merompak bank berkenaan.

Selepas beberapa minit satu pasukan polis yang tiba di bank berkenaan terus menahan Ripple.

Ketika disoal siasat Ripple memberitahu polis, dia mahu dipenjara kerana mahu menjauhkan diri daripada isterinya.

Lelaki itu didakwa atas tuduhan merompak di sebuah mahkamah di sini pada Selasa lalu dan ditahan di penjara sementara menunggu perbicaraan seterusnya.

Sehingga kini Ripple belum melantik peguam dan dokumen mahkamah juga tidak mendedahkan punca dia bergaduh dengan isterinya.
-kualalumpurpost.

Tiada ulasan: