"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bapa ditangkap rogol anak sendiri

SARATOK - Seorang bapa durjana diberkas polis di Kampung Emplam, Kabong di sini hari ini selepas dipercayai merogol anak kandungnya sejak 2014.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, Datuk Dev Kumar berkata, suspek yang berusia 48 tahun itu ditahan pada pukul 11 pagi.

Menurutnya, laporan kejadian itu diterima pada 17 Ogos lalu selepas pelajar berumur 15 tahun itu mengadu kepada guru kaunselingnya bahawa dia telah dirogol bapa kandungnya.

"Mangsa mendakwa telah dirogol oleh bapa kandungnya sebanyak tujuh kali sejak 2014.

"Kejadian pertama berlaku di dalam sebuah pondok di kebun sawit ketika mangsa berumur 12 tahun, manakala kejadian-kejadian yang seterusnya berlaku di rumah sendiri," katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Menurutnya, mangsa kini dirawat di Hospital Sibu untuk pemeriksaan perubatan.

"Suspek pula ditahan reman bagi membantu siasatan. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan," katanya. - K! ONLINE
-kosmo

Tiada ulasan: