"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kacak, berbadan sado, bermisai tapi wanita (Akibat steroid) Gambar)

FMT Reporters 

Kisah wanita bertukar jadi lelaki sememangnya bukan asing di luar negara, khususnya di barat.

Perkara ini juga jauh berbeza apabila wanita transgender dilapor berkahwin, mendirikan rumah tangga, melahirkan anak dan sebagainya.

Namun, jarang-jarang kita dengar kisah sama di dalam negara.

Terbaru seorang jurulatih gimnasium dipersoal jantinanya kerana dia yang berwajah dan berbadan sasa kelihatan “lelaki” yang kacak sebenarnya bukan.

Elaine Lye, dari Ipoh, Perak seorang wanita yang memilih untuk menjadi lelaki dengan nama baharunya, El Lye.

Memetik laporan dari Astro Gempak, hidup El Lye berubah selepas dia tampil dengan hasrat mengubah bentuk badannya supaya lebih berotot.

Jadi, dia mengambil steroid yang turut menyebabkan dia yang berusia 36 tahun itu mempunyai bulu wajah.

Ia menyebabkan berat badannya naik sebanyak 20kg daripada asalnya 42kg dan lebih buruk, tindakannya itu juga menyebabkan dia kehilangan teman lelakinya yang bersama dia selama 7 tahun kerana enggan menerima obsessinya.

Dalam laporan yang sama, dia juga akui menggunakan tandas lelaki kerana perwatakannya yang mengelirukan dan sentiasa disalah faham.

“Apabila saya masuk tandas wanita semua akan terkejut hingga panggil pengawal keselamatan.

“Jadi, saya memutuskan untuk masuk ke tandas lelaki sahaja,” tambahnya.

Bagaimanapun El Lye akui dia bukan seorang transgender seperti yang dikatakan semua, khususnya di media sosial.

El Lye mempunyai gimnasium, Muszle Warrior yang dibuka pada 2007 di Ipoh, Perak dan dia mempunyai ijazah sarjana muda dalam bidang sains sukan.

https://www.instagram.com/el_lye_ipoh/

Tiada ulasan: