"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kemaluan tersepit pada spanar (Gambar)


Pihak bomba membantu seorang lelaki di China selepas kemaluan mangsa tersepit pada spanar. - Foto Shanghaiist
GUANGZHOU - CHINA . Di Malaysia sudah tersiar kemaluan lelaki tersepit pada kerusi, cincin malahan eskalator. Lain ceritanya pula di China.

Selasa lepas, seorang lelaki tiba di hospital Guangzhou bersama spanar tersepit pada kemaluannya.

Mangsa keberatan untuk menerangkan bagaimana alatan tersebut berada di 'lokasi' tersebut dan mengatakan beliau mahu ia ditanggalkan.

Doktor yang memeriksa mangsa menyedari operasi 'membebaskan' kemaluan lelaki tersebut adalah rumit disebabkan ia sudah membengkak dan menimbulkan risiko pendarahan jika berlaku sebarang kesilapan.

Pihak hospital juga tidak mempunyai alatan yang sesuai untuk operasi tersebut, lalu pihak bomba dipanggil.

Pihak bomba kemudian menggunakan mesin pemotong 'angle grinder' dalam operasi yang memakan masa dua jam.

Selepas operasi selesai dan kemaluan mangsa 'selamat', doktor mengatakan mangsa bernasib baik kerana kemaluannya belum mengalami proses nekrosis (kematian sel).
-sinarharian

Tiada ulasan: