"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Calon HARAPAN K'tan disiasat kes cabul

Polis Kelantan sedang menyiasat seorang calon Pakatan Harapan (HARAPAN) Kelantan susulan didakwa menjadi suspek satu kes cabul seorang wanita, tahun lalu.

Difahamkan suspek dipilih menjadi calon pilihan raya umum ke-14 (PRU14) untuk bertanding di salah satu Dewan Undangan Negeri (DUN) di parlimen Pengkalan Chepa.

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Kota Bharu, ACP Ismail Mat Sidik berdasarkan satu laporan polis yang dibuat mangsa pada Jun 2017 .

"Kes tersebut bukan kes rogol, tetapi cabul. Kita siasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan, " katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, Malaysiakini difahamkan kejadian itu berlaku pada sekitar Februari 2017 di sebuah bilik hotel di Kota Bharu.

Menurut sumber, mangsa telah didatangi suspek yang juga ketua bahagian sebuah parti politik dan bertindak memasuki bilik hotel tersebut.

"Mangsa ketika itu dalam keadaan berwuduk untuk mengerjakan solat zohor. Kemudian dia terus solat sambil diperhatikan suspek yang membaringkan diri atas katil.

"Suspek kemudiannya mencium tangan dan pipi mangsa sebelum bertindak lebih liar," katanya.

Bagaimanapun tambah sumber berkenaan, wanita berusia awal 50-an itu berjaya menyelamatkan diri daripada kejadian lebih buruk selepas pintu bilik diketuk pekerja hotel berkenaan.
-malaysiakini

Tiada ulasan: