"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pakatan Harapan serasi pendekatan politik arwah ayah, kata Nik Omar

ZIKRI ABDULLAH
Meskipun tidak mengambil bahagian dalam politik ketika almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, anakandanya Nik Omar berkata beliau sentiasa mengikuti rapat gerak geri politik bekas Mursyidul Am Pas itu.

Menurutnya, dalam konteks politik semasa, bersama Pakatan Harapan (PH) adalah lebih serasi dengan pendekatan politik arwah Tok Guru Nik Abdul Aziz.

“Saya hormati pendirian Pas untuk berada di luar mana-mana pakatan Barisan Nasional (BN) atau PH.

“Tapi saya yakin bersama PH lebih mendekati cara ayah saya berpolitik,” katanya pada sidang media khas PH Kelantan selepas proses penamaan calon berakhir pagi ini.

Nik Omar sebelum itu mengemukakan kertas pencalonannya di Pusat Sumber Pendidikan Pengkalan Chepa.

Beliau bakal berhadapan calon Pas Nik Mohd Fathan dan calon BN Mohamad Fareez Noor Amran.

Tiada ulasan: