"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ada menteri tidak perform, Rombakan Kabinet bulan depan?

SINAR HARIAN

KUALA LUMPUR - Isu rombakan Kabinet hanya sekadar spekulasi dan ia tidak dibincangkan dalam mesyuarat PH.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkata, beliau tidak mendengar kemungkinan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad akan melakukan rombakan Kabinet.

"Saya tidak mendengar perkara ini dalam Kabinet atau secara dalaman. Mungkin ia tak lebih sekadar spekulasi dan khabar angin.

"Walaupun jika ia berasas, akhirnya Perdana Menteri yang membuat keputusan," katanya ketika wawancara bersama stesen radio, BFM hari ini.

Sebuah portal hari ini melaporkan, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad akan melakukan rombakan Kabinet bulan depan kerana tidak berpuas hati dengan prestasi beberapa menteri Bersatu.

Bagaimanapun, portal itu mendakwa hanya Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Rina Harun bakal digugurkan.

Kuota Bersatu akan diganti oleh Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapha Mohamed dan Ahli Parlimen Sri Gading yang juga Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh.

Tiada ulasan: