"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Shahidan muncul di mahkamah, diikat jamin RM25,000

Bekas menteri Shahidan Kassim hari ini muncul di mahkamah untuk mendengar pertuduhan jenayah ke atasnya, beberapa hari selepas waran tangkap dikeluarkan ke atasnya.

Anggota parlimen Arau yang pernah menjadi menteri besar Perlis itu sepatutnya didakwa atas tuduhan berkaitan kes cabul pada 9 Nov lalu namun gagal menghadirkan diri.

Berdasarkan kenyataan di Facebook Shahidan ketika itu berada di Mekah, dan peguamnya Syed Muhammad Anwar Syed Lokman Hakim mendakwa mereka tidak dimaklumkan mengenai pertuduhan berkenaan lebih awal.

Sementara itu Bernama melaporkan Shahidan dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak RM25,000 bersama dua penjamin.

Utusan Online melaporkan Shahidan tiba di pekarangan Kompleks Mahkamah Kangar kira-kira jam 8.20 pagi ditemani isterinya Shamsiah Mohd Yassin.

Kedatangan Shahidan turut disambut kira-kira 10 orang penyokongnya.

Tiada ulasan: