"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Doa hebat dan lejen, kata Hanipa

MALAYSIA DATELINE
Ahli Jawatankuasa AMANAH, Hanipa Maidin, berkata, doa yang dibacakan oleh seorang tokoh Pas dalam Himpunan Bantah ICERD yang diadakan di ibu negara semalam sebagai hebat dan lejen.

Beliau mengulas laporan media bahawa dalam perhimpunan berkenaan semalam seorang agamawan parti Pas berdoa supaya umur Kerajaan Pakatan Harapan (PH) pendek.

“Media lapor dalam himpunan bantah ICERD semalam seorang agamawan merangkap YB dari parti ehem berdoa agar umur Kerajaan PH pendek.

“Ini namanya doa hebat atau lejen dari puak puak hebat dan lejen.

“Jika kita baca seerah, setelah Rasulullah S.A.W ditolak, dihina hatta dicederakan oleh penduduk Taif dan Allah utuskan para malaikat untuk membantu Rasullullah S.A.W untuk musnahkan penduduk Taif, Rasulullah S.A.W ‘politely’ menolak.

“Sebaliknya baginda S.A.W berdoa lagi agar kaumnya diberi hidayah kerana mereka masih tak mengerti (mesej dakwah Rasulullah S.A.W),” tulis Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri itu dalam Facebooknya hari ini.

Kata beliau, kita bernasib baik kerana menerima Islam daripada Rasulullah S.A.W, bukan daripada golongan hebat dan lejen yang mempunyai doa yang hebat dan lejen.

Tiada ulasan: