"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Usah pelik jika nampak Michael Ang solat Jumaat

Pengarah terkenal Michael Ang hari ini mendedahkan dia sudah memeluk Islam namun peralihan itu rupa-rupanya bukanlah baru.

Mengumumkan sendiri khabar itu di media sosial Michael juga sempat meminta maaf kerana merahsiakan syahadahnya untuk tempoh yang agak lama.

"Assalammualaikum. Maafkan saya kalau merahsiakan ni lebih dari setahun.

“Cuma saya rasa perkara ni antara saya dengan Allah dan keluarga saya,” katanya di Instagram.

Menyatakan hal itu menerusi klip video di saluran Official Ria X di YouTube Michael berkata jika tidak diuar-uarkan dia bimbang ada orang akan terserempak dan terkejut melihat dia menunaikan solat Jumaat.

“Untuk saya mula tunaikan solat Jumaat, lebih baik saya berterus-terang daripada orang melihat saya di masjid dan memperkatakan hal ni,” katanya.

Bagaimanapun, Michael berkata banyak perkara perlu didalaminya selepas bergelar seorang Muslim.

“Kalau ada salah tolong tegur. Doakanlah yang baik-baik,” katanya.

Sebelum ini, Michael dispekulasi bergelar mualaf apabila dia mula belajar berpuasa pada Ramadan tahun lalu.

Menerusi klip video sama, Michael yang masih mengekalkan nama asal Michael Ang Hai Swee dilihat bergambar bersama dua tokoh pendakwah terkenal di negara ini Hussein Yee dan dan Firdaus Wong.

Michael diyakini mengucapkan syahadah di hadapan dua orang ustaz tersebut.

Tiada ulasan: