"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zizie dituduh bersubahat dengan Bung Moktar terima rasuah

Isteri kepada Anggota Parlimen Kinabatangan Bung Moktar Radin, Zizie Izette A Samad didakwa dengan tiga pertuduhan bersubahat menerima rasuah berjumlah RM2.8 juta.

Dia didakwa di bawah Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia di hadapan Hakim Azura Alwi di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Zizie mengaku tidak bersalah atas semua pertuduhan dan minta dibicarakan.

Hakim kemudian menetapkan ikat jamin RM100,000 dengan seorang penjamin serta syarat tambahan pasportnya harus diserahkan kepada mahkamah sehingga kes selesai.

Azura menetapkan 10 Jun sebagai sebutan semula dan kes akan dibicarakan secara bersama dengan kes suaminya.

Tiada ulasan: