"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Amanah ramal PAS tiada hala tuju selepas Hadi tiada

Bernama
KOTA BHARU: Amanah meramalkan PAS tiada hala tuju yang jelas jika Presidennya, Abdul Hadi Awang tidak lagi memegang jawatan tertinggi parti.

Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Abdul Samad berkata PAS kini tidak mempunyai mesej yang jelas kepada ahlinya selepas mengadakan muafakat bersama Umno dan hanya dianggotai ahli yang benar-benar taat kepada parti itu sahaja.

“Walaupun PAS kini dilihat semakin kuat selepas bergabung dengan Umno namun mesej yang disampaikan oleh parti itu semakin kabur dan tidak jelas dan hanya disertai oleh golongan yang wala’ (taat) sahaja.

“Selagi ada Haji Hadi mereka patuh tapi lepas Haji Hadi tak ada (tidak lagi memegang jawatan Presiden PAS) parti itu tidak akan mempunyai hala tuju yang jelas. Mereka (PAS) tidak akan punya ketahanan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kovensyen Amanah Negeri Kelantan Kali Ke-4 2019, hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata Umno juga dilihat tidak berani menawarkan sebarang perjanjian untuk membawa PAS sebagai sebahagian daripada gabungan Barisan Nasional (BN).

Mengenai isu Kampung Baru di Kuala Lumpur, Khalid yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berkata beliau yakin lebih ramai penduduk kawasan itu akan bersetuju dengan pelan pembangunan yang dikemaukakan kerajaan selepas ia dipersetujui Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Khamis lepas.

“Dengan sokongan dan perkenan Sultan Selangor InsyaAllah lebih mudah untuk kita mendapatkan persetujuan daripada pemilik (tanah Kampung Baru). Saya rasa mereka akan lebih bersedia untuk menerima cadangan kita (mengenai pelan pembangunan Kampung Baru),” katanya.

Tiada ulasan: