"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hadi dilantik jadi duta khas bertaraf menteri

Malaysiakini
Kerajaan Malaysia hari ini melantik Abdul Hadi Awang sebagai duta khas perdana menteri ke Timur Tengah.

Dalam kenyataan dikeluarkan Pejabat Perdana Menteri hari ini, pelatikan itu juga meletakkan presiden PAS terbabit sebagai bertaraf menteri.

"Perdana menteri bersetuju melantik Abdul Hadi Awang sebagai duta khas perdana menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri," kata kenyataan tersebut.

Untuk rekod, Abdul Hadi merupakan anggota parlimen Marang dan tidak diberikan sebarang portfolio selepas Muhyiddin Yassin bersama sebahagian besar ahli parlimen Bersatu menubuhkan kerajaan Perikatan Nasional bersama Umno-BN dan PAS.

Tiada ulasan: