"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selepas tindakan Nazri, kini terserah kepada Agong untuk tukar PM, kata peguam

MALAYSIA DATELINE

Tindakan Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz menarik sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin menyebabkan kerajaan Perikanan Nasional hilang sokongan majoriti dan telah tumbang

Zulhazmi ShariffPeguam Zulhazmi Shariff (gambar) berkata, “keadaan sekarang Muhyiddin cuma ada 109 berbanding yang tidak menyokong 111, maka dengan rasmi kerajaan tumbang.

“Sekarang terletak pada budibicara Yang Dipertuan Agong (YDPA) memanggil Muhyiddin menasihatkan meletak jawatan dan seterusnya melantik seorang Ahli Parlimen lain sebagai PM yang baru bagi mentadbir negara dalam situasi darurat sehingga darurat ditamatkan.

“Mohon merafak sembah ke bawah Duli Tuanku menggunakan wewenang Tuanku demi negara dan warga seluruhnya,” tulis beliau menerusi facebooknya.

Nazri istihar tarik balik sokongan kepada PM Muhyiddin hari ini.

Nazeri dalam sidang medianya berkata, keputusannya menarik sokongan kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin itu adalah atas pendirian mempertahankan keputusan Umno.

“Dengan ini secara rasminya saya menarik sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin untuk membentuk kerajaan sedia ada.

“Keputusan ini ialah kerana bagi saya inilah yang terbaik untuk parti saya. Kita tidak menentukan bila pilihanraya tapi kita tarik sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin hari ini,” katanya pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Turut hadir dalam sidang media itu Pengarah Pilihan Raya Umno merangkap ahli Majlis Tertinggi (MT) parti itu, Datuk Sri Tajuddin Abdul Rahman yang juga Ahli Parlimen Pasir Salak.

Nazri yang juga bekas Menteri Pembangunan Usahawan itu berkata, dengan keputusan yang diambilnya itu, kerajaan PN hari ini hanya memiliki sokongan 109 Ahli Parlimen sahaja daripada 220 ahli Parlimen.

Tiada ulasan: