"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemuda Pas jelas tidak menghormati PKP

 

Pemuda Pas jelas tidak menghormati PKP
AMNI JAGAT

Pemuda Pas hari ini didakwa tidak langsung menghormati PKP apabila mereka telah mengadakan program ‘Blood Donation’ yang berlangsung di Tesco Batu Pahat.

Menyelar perkara itu, Timbalan Ketua Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH) Johor, Serudin Soud menegaskan tindakan Pas itu memang membelakangkan rakyat di negara ini.

Tegasnya, dalam keadaan rakyat ditimpa kesulitan, Pas Johor khususnya mengambil pendekatan yang langsung tidak mementingkan sensitiviti rakyat.

“Rakyat dalam kesusahan akibat PKP yang dilaksanakan janganlah Pas membuat perkara yang tidak munasabah.

“Perlulah menghentikan progran itu walau telah disusun dari awal. Banyak lagi persatuan dan parti politik yang membatalkan program mereka saat akhir kerana menghormati rakyat.

“Perlu diingat rakyat semakin tertekan hari ini dan tidak patut Pas menggunakan kesempatan untuk mengadakan program tersebut,” tegasnya.

Dalam pada itu, beliau turut menyelar tindakan Pas yang bukan sahaja membuat program tersebut ketika PKP malah mengadakan siaran secara langsung di ‘facebook’ rasmi mereka.

Tambahnya, kerajaan perlu mengambil tindakan kerana arahan SOP PKP telah meletakkan syarat untuk tidak mengadakan program sosial secara berkelompok.
 
“Pihak berkuasa perlu mengambil tindakan kepada penganjur progran tersebut serta ahli yang terbabit kerana ia telah melanggar SOP PKP yang ditetapkan.

“Jangan ada sikap ‘double standard’ dalam hal ini. Tindakan perlu segera diambil dan sekiranya pihak berkuasa masih ragu boleh rujuk ‘live facebook’ mereka.

“Program tersebut jelas menguris hati rakyat apatah lagi mereka yang terkesan dengan PKP yang dikuatkuasakan ini,” tegasnya lagi.

Tiada ulasan: