"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selepas Hadi lari, Mahathir kata tidak mampu elak wartawan

MALAYSIA DATELINE

Selepas Presiden Pas lari meninggal Perhimpunan Agung Umno (PAU) dan rombongannya melanggar jurugambar dan wartawan yang cuba mewawancara mereka, Tun Dr Mahathir Mohamad membuat naik satu komen “Saya tidak fikir mampu elak wartawan”.

Tanpa menyebut apa yang dilakukan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man yang seolah-olah mahu lari dari wartawan ketika keluar dari persidangan itu, Mahathir berkata, wartawan perlu dalam menyampaikan maklumat yang tepat.

Mahathir memuat naik gambar beliau bersama wartawan ketika memberikan komen, tidak boleh lari dari mereka.

“Sepanjang karier sebagai ahli politik, saya tidak fikir mampu mengelak dari diikut dan disoal wartawan.

“Selagi boleh saya cuba penuhi dan jawab tak kira apa juga yang nak ditanya. Bagi saya wartawan perlu dalam menyampaikan maklumat yang benar dan tepat,” kata Mahathir menerusi Twitter beliau.

Semalam, Hadi keluar meninggal Dewan Merdeka Putra World Trade Centre ketika Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi masih memberikan ucapan dasar beliau di Perhimpunan Agung Umno (PAU) dan menyindir Pas.

Wartawan dan jurugambar berusaha untuk mendapatkan komen beliau namun Hadi enggan memberikan sebarang komen.

Ekoran tolak menolak yang berlaku, seorang jurukamera telah jatuh terpelanting (gambar atas) selepas ditolak oleh rombongan yang mengawal Hadi itu.

Rombongan Unit Amal dengan bantuan Rela telah membawa Hadi keluar dari PWTC sebelum majlis perasmian PAU itu tamat.

Malaysiakini melaporkan “Abdul Hadi Awang enggan memberi sebarang komen mengenai ucapan dasar Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan dilihat tergesa-gesa meninggalkan Perhimpunan Agung Umno 2020”

Halim Romli pula telah membuat satu laporan menarik tentang apa yang diucapkan oleh Zahid sehingga Hadi keluar meninggalkan PAU itu.

“Hadi keluar dewan bila Zahid pertikai kejujuran,” kata tajuk video klik yang dibuat oleh Halim itu.

Tiada ulasan: