"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS dengan mereka yang beli dan guna android box, kedua-duanya haram jadah?

Mufti Wilayah bincang hukum beli android box, Pas pula kena kutuk

FAZLI RADZI

Laman rasmi Pas, Harakahdaily menerusi Facebook dilihat menjadi tumpuan warganet gara-gara artikel, “Hukum membeli dan menggunakan android box.

Rata-rata netizen mengutuk Pas walaupun tulisan itu diambil dari laman web rasmi Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan di ruangan Irsyad Al-Fatwa yang diterbitkan kelmarin.

Orang ramai antara lain menyindir pembentukan kerajaan Pusat yang turut disertai Pas meskipun tidak mendapat mandat rakyat melalui pilihan raya.

“Hukum android box pula yang keluar. Apa pula hukum kalah PRU tapi dapat jawatan sebab tebuk atap.

“Makan gaji buta lagi tu. Mintak mufti bagi pencerahan sikit,” perli pengguna Facebook, Md ESalleh.

Hal sama turut dibangkitkan Saiili Ismail, malah menganggap tiada beza antara Pas dengan golongan yang membeli android box.

“Bersekongkol dengan pengkhianat amanah rakyat, perasuah dan penyamun juga haram tapi kenapa lebai Pas boleh bersama dengan kemungkaran?

“Tiada beza pun parti Islam Pas dengan mereka yang beli dan guna android box. Kedua-duanya haram jadah,” tegasnya.

Tiada ulasan: