"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hanya sempat bergelar suami isteri setengah jam

Kaherah: Pasangan Mesir ini hanya sempat bergelar suami isteri setengah jam selepas dinikahkan apabila si isteri meninggal dunia akibat serangan jantung.

Pengantin wanita, Nadia Taha Madhi meninggal dunia dalam pelukan suaminya ketika majlis perkahwinan mereka masih berlangsung di kampung Reda di selatan Mesir.

Nadia sebelum itu sempat menghubungi bapanya selepas kira-kira 25 minit majlis berlangsung, namun rebah dalam pelukan suaminya, ketika masih memakai gaun pengantin.

Bapanya tidak percaya anaknya itu meninggal dunia selepas dia pulang seketika untuk berehat.

"Anak saya sangat gembira apabila dia menari bersama adik-beradiknya dan menerima tetamu ketika majlisnya.

"Saya terus ke rumah saya selepas majlis perkahwinan untuk berehat selepas melalui hari yang panjang.

"Dia menghubungi saya sebaik sahaja saya tiba di rumah, 30 minit kemudian saya menerima berita mengejutkan mengenai kematiannya," katanya seperti dilaporkan Gulf News.

Katanya, dia masih terkejut dengan kejadian itu.

"Saya masih terkejut kerana saya tidak faham apa yang berlaku, tetapi apa yang saya ada hanyalah doa untuknya.

"Semoga Allah mempertemukan kita dengannya di syurga dan memberi kita ketabahan dan kesabaran untuk menanggung kehilangannya," katanya.

Hmetro 

Tiada ulasan: