"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

1MDB: SPRM siasat Rohana Rozhan lebih lapan jam

MALAYSIA DATELINE

Selama lebih lapan jam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Astro Malaysia Holdings Bhd, Datuk Rohana Rozhan semalam.

Wanita itu dilaporkan tiba pada jam 9 pagi bagi membantu siasatan berhubung pendedahan bekas pegawai bank Goldman Sachs Group Inc, Tim Leissner dalam skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Siasatan dijalankan berkaitan pemberian sebuah rumah di London bernilai lebih AS$10 juta (RM41.8 juta) kepada Rohana yang difahamkan mempunyai hubungan dengan Leissner.

BH melaporkan perkembangan siasatan berhubung kes tersebut akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

Rohana akan dipanggil kembali jika dia perlu berbuat demikian susulan perbicaraan kes 1MDB di Amerika Syarikat (AS).

“Dia dipanggil bagi membolehkan siasatan dibuat mengikut Seksyen 4(1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pembiayaan Keganasan (AMLA) 2001.

“Siasatan terhadapnya selesai pada jam 6 petang pada hari sama (semalam),” lapor BH memetik sumber.

Tiada ulasan: