"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Susahlah mahu percaya kalau macam itu’ – Pandangan Mukhriz terhadap Pas

MALAYSIA DATELINE

Krisis Umno-Pas dalam Muafakat Nasional (MN) sekarang bukan hal yang menjadi rahsia lagi.

Sikap Pas yang dilihat bergayut pada pihak yang berkuasa terbukti apabila masih dalam kerajaan PN-BN walaupun bersama Bersatu.

Bagi Presiden Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Datuk Seri Mukhriz Mahathir, pendirian Pas dalam kesepakatan politik sudah sukar untuk dipercayai.

“Sekarang ini dia bersama Bersatu, tapi kalau keadaan berubah, silap-silap mereka boleh patah semula, atau tak tahulah ke mana mereka akan pergi.

“Kalau kita ingat, dulu sewaktu zaman PH, empat kali pimpinan Pas bertemu Tun Dr Mahathir, dan empat kali mereka bagi seumpama bai’ah, “kami 18 ahli Parlimen dari Pas ini, akan menyokong sepenuhnya kepimpinan Tun Dr Mahathir.”

“Tapi kemudian, mereka boleh sertai Langkah Sheraton. Jadi, susahlah mahu percaya kalau macam itu,” katanya dalam wawancara disiarkan Mingguan Malaysia hari ini.

Tiada ulasan: