"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahiaddin: ‘Saya tak akan bersumpah kerana saya tak berbohong’

SURI LAILA

Bekas Perdana Menteri, Tan Sri Mahiaddin Md Yasin menegaskan beliau tidak akan melakukan sumpah laknat susulan kenyataannya baru-baru ini yang menyentuh kes mahkamah melibatkan Presiden Umno.

Beliau berkata, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berhak untuk membuat sumpah laknat terhadap kenyataannya itu, tetapi beliau tidak akan buat perkara yang sama.

Katanya, apa yang didedahkannya sebelum ini adalah benar dan beliau sama sekali tidak berbohong apabila mendakwa bahawa Zahid pernah berjumpa dengannya untuk berbincang mengenai kes mahkamahnya (kes mahkamah Zahid).

“Hak dia (Ahmad Zahid) nak sumpah atau tak sumpah. Bagi saya nak cakap kepada rakyat tak boleh berbohong. Kalau (Ahmad Zahid) nak sumpah, berapa kali nak sumpah, sumpahlah.

“Saya tak bersumpah kerana saya tak berbohong. Apa saya kata itu ‘haq’ (benar). Katakan yang haq itu walaupun ia pahit.

“Saya sebut apa saya katakan kerana itu adalah benar. Situasi sekarang pun kita kena nyatakan perkara betul dan saya harap rakyat faham apa yang saya katakan,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis berkenaan di sini, pada Selasa.

Mahiaddin berkata, kenyataannya sebelum ini mengenai tindakan Zahid membawa fail kes mahkamahnya selepas beberapa hari beliau menjadi Perdana Menteri pada Mac 2020, bukan sesuatu yang direka dengan sengaja kerana politik.

Ahmad Zahid sebelum ini menafikan pernah berjumpa Mahiaddin ketika beliau masih perdana menteri dan

meminta Ahli Parlimen Pagoh itu membantu kes mahkamahnya.

Ahli Parlimen Bagan Datuk itu juga menafikan membawa timbunan fail dan meminta untuk dilepaskan seperti yang didakwa Mahiaddin.

Tegas Ahmad Zahid, beliau sanggup dan bersedia untuk melakukan sumpah laknat sebagai penafian kepada tuduhan jahat Mahiaddin terhadapnya.

Tiada ulasan: