"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khairuddin umum letak jawatan Setiausaha Majlis Syura Pas

MALAYSIA DATELINE

Pemimpin Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Setiausaha dan ahli Majlis Syura Ulama Pas.

Dalam kenyataan media hari ini, Ahli Parlimen Kuala Nerus itu mengumumkan peletakan jawatannya itu dibuat mengikut peruntukan perlembagaan parti di bawah Fasal 8(7).

Menurutnya, beliau dijemput menghadiri mesyuarat Majlis Syura Ulama Pas yang diadakan secara hibrid pada jam 9 malam tadi sebagai ahli dan setiausaha.

“Pada mesyuarat berkenaan, saya mengumumkan peletakan jawatan atau pemberhentian sebagai Setiausaha Majlis Syura Ulama berdasarkan peruntukan Perlembagaan Pas Fasal 8(7).

“Saya juga meletakkan jawatan atau pemberhentian sebagai Ahli Majlis Syura Ulama berdasarkan peruntukan Perlembagaan Pas Fasal 8(5),” katanya.

Sebelum ini, Khairuddin digugurkan daripada Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat hanya selepas kira-kira dua bulan dilantik memegang jawatan itu.

Tiada ulasan: