"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagi kes kehilangan Zalina Azman, pemilik cafe nampak dia menggigil ketakutan, cemas

AYHAN FERHAT

Misteri kehilangan personaliti TV masih menjadi tanda tanya, bagaimanapun seorang pemilik cafe di Shah Alam mendedahkan beliau pernah nampak wanita itu Ahad lepas dalam keadaan menggigil ketakutan dan cemas.

Pemilik cafe yang dikenali sebagai Mosyuki Borhan membuat mendakwa ternampak wanita seperti Zalina Azamn datang ke cafe miliknya iaitu Dos Cafe di Seksyen 9 Shah Alam, Selangor.

Menurut beliau Zalina Azman datang kira-kira jam 1 petang dalam keadaan menggigil takut dan cemas.

“Dia datang kat kaunter dan mahu order makanan, dia toleh belakang, kanan dan kiri. Memang nampak mencurigakan. Saya tanya pada dia, okay atau tidak, tapi dia hanya dia saja.”

“Staff lain meminta wanita itu duduk dulu dan akan mengambil order. Dia memang tak banyak bercakap tapi apa yang keluar daripada mulutnya ialah saya takut dengan besi.”

“Dia bercakap di dalam keadaan ketakutan, bagai ada hal yang sedang terjadi,” ujarnya.

Mosyuki berkata, wanita itu berkata tentang besi kerana kedainya memang banyak menggunakan tema besi.

Beliau turut menceritakan situasi wanita itu yang kelihatan takut mula-mula masuk ke cafenya, dia hanya berdiri di depan pintu

Mosyuki menganggap wanita itu takut mungkin kerana tombol pintu pun dibuat dari besi.

“Semasa dia nak keluar kedai, dia terus langgar saja pintu tu kerana tak nak sentuh tombol pintu. Saya kesian juga padanya. Nampak macam dalam keadaan kelaparan.

“Namun dia terus saja pergi sebab dia lihat macam rasa insecure, terancam.

Misteri kehilangan personaliti TV masih menjadi tanda tanya, bagaimanapun seorang pemilik cafe di Shah Alam mendedahkan beliau pernah nampak wanita itu Ahad lepas dalam keadaan menggigil ketakutan dan cemas.

Misteri kehilangan personaliti TV masih menjadi tanda tanya, bagaimanapun seorang pemilik cafe di Shah Alam mendedahkan beliau pernah nampak wanita itu Ahad lepas dalam keadaan menggigil ketakutan dan cemas.

Zalina Azman

“Kami pun ikut dia ke keluar kedai dan tengok arah mana dia pergi. Dia jalan tanpa arah macam mencari sesuatu dengan laju. Kami tak sempat untuk beri makanannya padanya” kata beliau dipetik News Tel.

Susulan laporan kehilangan wanita itu pada Isnin, terus Mosyuki teringat wanita yang datang ke café miliknya itu lantas pergi buat report polis.

“Perwatakan, saiz tubuh badan dan warna kulit dia sama seperti hebahan dari pihak polis. Pihak polis pun kata pakaian dia sama macam ketika dia hilang. Pakai jaket apa semua,” katanya.

Kata Mosyuki ini kali pertama dia lihat orang sebegitu bimbang dengan besi.

Masyuki mendedahkan individu itu tiada dompet dan haya pegang duit begitu saja.

“Dia hanya pegang duit macam itu saja, tak ada dompet. Kasut pun dia pakai tidak betul dan tali kasut tak berikat.”

Mosyuki harap polis akan check cctv di kawasan kedainya itu untuk lihat wanita berkenaan.

“Jika yang datang itu memang betul Zalina Azman, semoga dia dijumpai, memang nampak sangat ketakutan. Kalau bukan dia pun, harap wanita itu akan selamat.”

Itulah kenyataan dari Mosyuki tentang kes kehilangan Zalina Azman.

Tiada ulasan: