"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maut akibat murung melampau, mangsa buli ini dipaksa buat seks dengan kucing

FAZLI RADZI

Kes maut akibat murung melampau berlaku di Indonesia melibatkan seorang kanak-kanak selepas dipaksa rakan-rakannya melakukan seks luar tabii dengan kucing.

Mangsa dilapor murung sehingga tidak mahu makan dan minum apabila aksi mengaibkan itu turut dirakamkan dengan telefon pintar sebelum disebarkan di media sosial.

Memetik CNN Indonesia, ibu bapa mangsa dikenali sebagai Ad, 41 dan Ti, 39. Ti berkata, anak lelakinya mengalami kesakitan serius seminggu sebelum meninggal dunia.

“Anak saya mengadu sakit tekak sehingga tidak mahu makan dan minum. Dia kerap mengelamun akibat kemurungan.

“Saya tak sangka dia menjadi mangsa buli kerana dia hanya cakap sakit tekak sahaja. Kami bawa dia ke hospital, namun akhirnya dia pergi buat selama-lamanya,” katanya.

Ti memberitahu dia meminta penjelasan anaknya mengapa sanggup melakukan perbuatan terkutuk itu kepada kucing selepas melihat video mengaibkan itu.

“Anak saya jawab dirinya dipaksa dan sering dipukul oleh rakan-rakannya.

“Anak saya selalu bermain jauh dari rumah dan saya sukar hendak memantau kerana mempunyai empat anak. Hati saya hancur melihat video itu,” ujarnya.

Sementara itu, Ketua Polis Tasikmalaya, Ato Rinanto berkata, video itu jelas menunjukkan mangsa dipaksa melakukan seks dengan kucing oleh beberapa individu lain di sekelilingnya.

“Kemurungan adalah faktor kematian kanak-kanak tersebut. Kita dapati mangsa dipaksa dan diugut oleh kawan-kawan yang lain.

“Kita juga memberikan bantuan sokongan psikologi kepada ahli keluarga mangsa,” tambahnya lagi.

Tiada ulasan: